Fraudehelpdesk

De Fraudehelpdesk is het landelijke meldpunt voor fraude en het eerste loket waar je terechtkunt voor vragen en gratis advies. De medewerkers van de Fraudehelpdesk gaan samen met jou na wat er precies gebeurd is en geven aan welke stappen je als eerste kunt nemen om verdere schade te voorkomen.

Afhankelijk van wat jou is overkomen, kunnen zij je doorverwijzen. Bijvoorbeeld naar de politie, Slachtofferhulp Nederland, het Centraal Meldpunt Identiteitsfraude of de Autoriteit Consument en Markt.

De Fraudehelpdesk waarschuwt ook voor actuele fraudevormen. De helpdesk publiceert waarschuwingen en voorbeelden van valse e-mails op de website en social media kanalen.

Heb je te maken met fraude?

Heb je een vraag, twijfel je over een situatie of ben je gedupeerd? Neem dan contact op met de Fraudehelpdesk.

De Fraudehelpdesk is telefonisch bereikbaar via telefoonnummer:
088-786 73 72

Je kunt ook melding doen via de website.

Bezoek de website van Fraudehelpdesk
Het logo van Fraudehelpdesk

De nationale helpdesk voor vragen en meldingen over fraude.

Telefonisch bereikbaar op maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag van 09:00-12:00 en 13:00-15:00. Op woensdag is de helpdesk bereikbaar van 13:00-15:00.

Vertel ons wat je vindt van deze website